Klage på parkeringsbot - ilagt gebyr
Om tjenesten | |
---|---|
Kort beskrivelse |
Dersom du har fått en bot du vil klage på, husk at du uansett må betale ilagt gebyr før du klager. Her er det en tre ukers betalingsfrist, og det påløper ekstra kroner hvis du ikke betaler i tide. Klagen må være begrunnet, og eventuelle bevis kan legges ved. Husk også å oppgi eget bankkontonummer sammen med klagen, slik at pengene kan betales tilbake hvis du får medhold i klagen. Skulle du ikke få medhold i klagen, vil det være mulig å anke kommunens avgjørelse til Parkeringsklagenemnda i Oslo, og for noen saker til Tingretten. Hvem som er ankeinstans vil kommunen orientere om i hver enkelt sak. |
Gebyrer, avgifter osv | |
Om søknadsprosessen | |
Søknadsskjemaer | |
Vedlegg (til skjema) | Ved motorstopp eller lignende, legg ved faktura/regning på reparasjon. |
Søknaden sendes til |
Via epost: postmottak@hamar.kommune.no Emne: parkeringsklage Eller brevpost: Hamar kommune Postboks 4063 2306 Hamar ATT: Parkering |
Kontaktinformasjon | |
Kontakt oss | Servicekontoret , tlf 62 56 30 10, telefaks 62 56 30 02 |
Ansvarlig enhet | Teknisk drift og utbygging |
Informasjon om ansvarlig enhet | |
Besøksadresse |
Vangsvegen 51 |
Andre opplysninger | |
Ajouransvarlig | Kjell Tore Lunde |
Dato oppdatert | 2018-10-11 |