– Det er vanvittig sterkt. Her ser vi en OL-effekt, kombinert med to humortalenter av olympiske proporsjoner, skriver TVNorge og Discovery Networks i en pressemelding.

– Dette føles som å ta en ny olympisk medalje. Gutta er så fantastisk flinke, og jeg har hatt så innmari trua på dette prosjektet, da er det deilig å se at folk gir Stories from Norway en sjanse. Vi ser en olympisk effekt på seertallene, det hjelper tydeligvis å promotere programmene våre i OL-sendingene. Men sånne seertall kommer likevel ikke av seg selv. Her har vi å gjøre med to humortalenter av olympiske proporsjoner, sier programdirektør Eivind Landsverk.

– Jeg tror faktisk også vi kan se høyere seertall neste uke. Jeg har aldri i mitt liv sett maken til en sånn unisont positiv respons på et program som jeg så på Twitter og Facebook i går. Så dette blir spennende, sier Landsverk

Første episode av Stories from Norway hadde i snitt 479 000 seere, noe som ga en andel på 42,5 prosent i den kommersielle målgruppen, 15 - 49 år. Andelen blant totalbefolkningen, 12+, var 32,6 prosent.
Ylvis Stories from Norway
Bieber i neste episode
Med programserien Stories from Norway har Ylvis-brødrene oppfunnet en helt ny TV-sjanger, nemlig undersøkende musikal. Gjennom våren tar de for seg saker som sier noe om landet vårt og hvordan vi hører til i den store verden.

Neste episode sendes på TVNorge mandag 26. februar, og omhandler det famøse Norges-besøket til Justin Bieber, som endte med at superstjernen avbrøt konserten sin på grunn av vannsøl og dro rett hjem til USA. Første og andre episode er allerede tilgjengelig på strømmetjenesten Dplay, helt gratis.