Chatboten vår er på jobb hele døgnet, og kan hjelpe deg også utenfor åpningstidene til servicekontoret. Den har vært under opplæring en stund, og kan nå svare på en del av de vanligste henvendelsene til kommunen. Den svarer deg direkte eller viser deg til rett sted på hjemmesiden. Den vet også hvor du finner ulike skjemaer.

Chatboten vår har fått navnet HamLet!

Tusen takk for overveldende engasjement og mange gode forslag til navn.Det kom inn over 150 bidrag - mange kreative og noen veldig gjennomtenkte!

Vi har vurdert alle forslagene nøye, og valgt å gi chatboten vår navnet HamLet. Han skal jo hjelpe til å «lete» i Hamar kommune - i tillegg betyr Hamlet «lille by» og vi syns det passer veldig godt å kalle han «lille Hamar».

 

Nå har vi lyst til at innbyggerne våre skal bli kjent med Chatboten!

Det er mye man skal kunne svare på når man jobber i en kommune. Chatboten er ikke ferdig utlært, og vi er avhengig av at mange snakker med den for å ku

nne lære den opp enda bedre. Alt den ikke kan svare på lærer den av til neste gang, og den blir flinkere for hver dag! Hvis den ikke klarer å hjelpe deg vil den fortelle deg hvem du kan kontakte.

chatbot
 

Du snakker med chatboten i vinduet som kommer opp nederst til høyre. Vi håper du er tålmodig med den mens den er under opplæring, og at dere får en hyggelig samtale!