Hjelp oss å gjøre Hamar til en bedre sykkelby!
Den Nasjonale Sykkelundersøkelsen gjennomføres av Syklistforeningen, og kartlegger hvordan syklister opplever tilrettelegging, trygghet og framkommelighet i sin kommune. Vi lurer på hvordan det er å sykle i Hamar!
Hamar kommune å legge til rette for aktive og helsevennlige valg i hverdagen. Dine erfaringer som syklist – eller potensiell syklist – er derfor verdifulle.
– For Hamar kommune er det svært nyttig å få kunnskap om hvordan det faktisk oppleves å sykle her, sier rådgiver Arne Willy Hortman. - Sykler du til jobb, på fritida – eller vurderer du å sykle mer? Da håper vi du vil ta deg noen minutter til å svare på undersøkelsen!
Svarene fra undersøkelsen gir viktige og konkrete tilbakemeldinger som kan brukes i kommunens arbeid med:
- trafikk- og byutvikling
- folkehelse og bærekraft
- trygg skole- og arbeidsreise
- tilrettelegging for aktiv transport
Svar på undersøkelsen her
Svarfrist: 30. juni 2026
For at vi skal kunne bruke resultatene videre, er vi avhengig av at nok personer svarer.
Praktisk informasjon
- Undersøkelsen er helt anonym
- Kan besvares på mobil, nettbrett eller PC
- Tar cirka 8–10 minutter
- Opinion bistår med innsamling og sammenstilling av resultater
Ved å svare er du også med på å kåre Norges beste sykkelby, som offentliggjøres 24. september 2026.
Les mer om undersøkelsen hos Syklistforeningen
