Digihjelpen i Hamar er et samarbeid mellom Hamar kommune (Innbyggerservice og biblioteket), Frivilligsentralen og Seniornett Hamar. Sammen med SpareBank 1 Østlandet arrangeres kurset "kom i gang med nettbank" to dager i mai.

Digihjelpen er et veiledningstilbud for deg som ønsker hjelp til å mestre ulike digitale løsninger. Vi ønsker å bidra til å redusere digitalt utenforskap, og til å gjøre kommunikasjonen mellom innbyggerne og kommunen mer effektiv. Det er viktig for oss at alle har kunnskapen de trenger for å søke om tjenester de har krav på, og at alle innbyggere kan delta i samfunnet på lik linje og medvirke i saker som angår dem.

Vårens kurs

Kursene holdes hos Hamar Frivilligsentral i Torggata 73, 2. etg og gjennomføres kl 15.00-17.00.

• 7. mai - for deg som er 60+
  • 14. mai - for alle

Kurset er beregnet for nybegynnere og krever ingen forkunnskaper. Ta gjerne med deg smarttelefon, nettbrett eller bærbar PC. Husk kodebrikke, engangskodeapp eller BankID-appen.

For påmelding, ring 625 63 000 eller send SMS til 901 86 408 (Begge numre går til Innbyggerservice i Hamar kommune). Husk å skrive dato, navn og telefonnummer hvis du melder deg på via sms! Begrenset antall plasser.

Drop-in hos Innbyggerservice

Innbyggerservice tilbyr drop-in hos Innbyggerservice i rådhuset hver dag mellom kl 09.00 og 14.00. Veilederne hjelper deg å fylle ut kommunale skjemaer eller bruke andre digitale tjenester.

Vi har både PC og iPader du kan bruke. Du kan gjerne ta med deg ditt eget nettbrett eller mobiltelefon slik at du lærer å løse oppgavene på den enheten du bruker til vanlig.

Veiledning andre steder i Hamar

Les mer om digihjelpen i Hamar