Veileder til offentlige arrangement

Hamar kommune ønsker arrangement og aktivitet i kommunen velkommen! Vi vet det kan være mye å huske på som arrangør, derfor har vi laget en veileder som er ment som en hjelp.

Veilederen inneholder informasjon om hvilke myndigheter som gir nødvendige tillatelser i forbindelse med offentlige arrangementer, i følge Hamar kommunes politivedtekter. Du finner også en sjekkliste for arrangører, og informasjon om blant annet trafikk, støy og sikkerhet, markedsføring og skjenkebevilling. Kommunen ved kulturkontoret er opptatt av å bidra og veilede arrangører, så ta kontakt med oss hvis du er usikker!

Gå til veileder

Arrangement på kommunens grunn

Ved alle arrangement som skal foregå utendørs i kommunens parker, på torg, kommunal vei og andre plasser, må du søke om tillatelse hos kommunen.

17. mai

Akkurat nå får vi en del henvendelser i forbindelse med 17. mai. Vi forstår det er mange aktører som ønsker å stå ute denne dagen, men vi har dessverre ikke plass eller strømtilgang til alle. Du kan søke om å stå i Triangelgården, Østre Torg og Strandgateparken, her har vi et begrenset antall strømuttak.

• Søknader sendes på e-post: Thomas.Lium.Loberg@hamar.kommune.no
  • I tillegg legger du inn en booking på ønsket sted på www.bookup.no (logg inn som foretak og søk på Hamar).

17. mai er det barnetog og mange mennesker i sentrum. Det er derfor viktig at de som får godkjenning fra kommunen stiller seg slik til at de ikke blir til hinder. Eventuell søppel skal tas med og håndteres av arrangør.

Sjekkliste

I tillegg til å søke kommunen, kan det være flere hensyn å ta, avhengig av arrangementet. Vi anbefaler å bruke sjekklisten for arrangører for å få oversikt over hva du må du må huske på.

Gå til sjekkliste